Spring naar inhoud


Beste inhoud


#199 Wat is de rol van de netbeheerder en wat doet Essent?

Geplaatst door plugge aan 06 June 2013 - 10:41

Beste verplak77,

 

Het klopt inderdaad dat de verbruiksmanager nog niet gereed is voor de teruglevering. Wij zijn hier druk mee bezig en hopen dat dit in de toekomst snel ook kan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Angelique

Beste Forumgenoten, Angelique,

 

Het is nog vervelender.

 

Sinds deze week is het voor klanten die energie terugleveren ook niet meer mogelijk om de Verbruiksmanager te raadplegen, want "nog niet geoptimaliseerd".

Het vervelende is dat Essent de Verbruiksmanager zonder enig bericht afsluit voor klanten die energie terugleveren.

 

Pas nadat ik daarover een klacht had ingediend, kreeg ik bericht dat je via een email aan zonzeker@essent.nl het voorschot kunt laten herberekenen.

Daarvoor moet je dan wel je slimme meter-gegevens doorgeven!

 

Essent krijgt tweemaandelijks van de netwerkbeheerder de gegevens van onze slimme meters, maar Essent doet daar (voor de klant) niets mee!

 

Twee adviezen aan Essent (@Angelique)

1. Verbeter de communicatie met je klant!

2. Maak actief gebruik van de tweemaandelijkse gegevens die jullie van de netwerkbeheerder krijgen.




#184 Ideeën voor nieuwe producten

Geplaatst door verplak77 aan 16 May 2013 - 17:05

-De VerbruiksManager aanpassen ivm slimme meter en teruglevering van zonnepanelen.

-Een systeem waarop je je verbruik kan zien in je huishouding (iets zoals Toon)




#16341 Verbruiksmanager werkt sinds Januari 2017 niet meer

Geplaatst door Wim aan 25 March 2017 - 23:20

Mijn verbruiksmanager heeft altijd gewerkt en gaf maandelijks het verbruik aan. Helaas is deze er sinds januari 2017 mee opgehouden.

Bellen naar de helpdesk helpt niet. De vriendelijke medewerkers worden mijns inziens opgeleid om klanten vriendelijk af te poeieren.

 

Zo was er in Januari een storing en kreeg ik te horen dat de stand 2 maandelijks gegeven werd en niet maandelijks.

Vreemd dat mijn dochter die een straat verder woont de stand maandelijks kan inzien op de verbruiksmanager. 

 

In Februari wederom gebeld  en een en ander zou uitgezocht worden en ik zou binnen een paar dagen teruggebeld worden.

Twee weken later maar weer contact opgenomen en de volgende vriendelijke helpdeskmedewerker vertelde dat het waarschijnlijk vergeten was,

maar er zou naar gekeken worden.

 

In Maart wederom contact opgenomen en de vriendelijke medewerker vertelde dat het het verstandigste was om de jaarafrekening af te wachten.

De vraag of men een jaarafrekening kon sturen als de slimme meter niet uitgelezen kon worden vond de helpdeskmedewerker ook een goeie vraag.
Helaas moest hij het antwoord schuldig blijven.

 

Waarschijnlijk is de overstap naar NLE de oplossing. Immers NLE is dagelijks in staat om de overzichten van stroom en gas te produceren.

We wachten nog even af en dan gaan we de overstap maar in gang zetten. 




#16112 Nest Learning thermostaat voor bestaande klant

Geplaatst door Marcel Beek aan 25 January 2016 - 15:48

Beste Marcel,

 

Als je onlangs je overeenkomst hebt aangepast naar een 5 jarige Zeker Dalen overeenkomst dan kunnen wij dit helaas niet meer wijzigen naar een overeenkomst met een Nest.

Wel kun je uiteraard de Nest zelf aanschaffen via onze webshop.

 

Groet, Angelique

Best Angelique,

 

Het is ook helemaal niet aangeboden door Essent toen jullie zelf met het voorstel kwamen om Zeker Dalen voor 5 jaar aan te bieden. en dat maakt me zeer teleurgesteld, niet allen over Essent maar ook andere Dienstverleners.

Jullie doen alles voor nieuwe klanten maar bieden dit soort dingen niet aan voor vaste klanten. (ja volle pond betalen)

Ik kan je nu al meegeven dat ik aan het einde van de 5 jaar Zeker Dalen, Zeker Verdwijnen ga toepassen want als vaste klant wordt je niet gewaardeerd en

dat is niet alleen bij Essent (bijv. ook bij Telecom aanbieders)

 

groet,

Marcel Beek




#16032 Versie NEST

Geplaatst door Angelique (Essent) aan 08 December 2015 - 09:29

Hoi Laurens,

 

Dat is binnen 3 weken na de dag van aanmelding en niet de dag van start levering.

 

Groet,

Angelique




#15496 Geen slimme meter

Geplaatst door JLDBnl aan 29 January 2015 - 18:55

Ik heb mijn netbeheerder, Enexis, ook al laten weten dat ik geen slimme meter wil.

Om nu te kontroleren of men dit bij Enexis ook werkelijk vast legt, heb ik ergens in september 2014 opgevraagd welke gegevens Enexis over mij bewaard.

Tussen het opvragen  en het verkrijgen van de gegevens van Enexis zaten bijna 3 maand, een forse overschreiding van de wettelijke termijn.

In ieder geval verkreeg ik met het opvragen van de gegevens de bevestiging dat mijn weigering van de slimme meter is vastgelegd, net zo als het terugleveren van mijn zonnepanelen.