Spring naar inhoud

Foto

De Essent SlimmeMeter pilot app & Ectual

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp

#1 Essent

Essent

Administrator

• Beheerders
  • 50 berichten

Geplaatst 27 May 2014 - 08:17

Een slimme meter is de eerste stap om inzicht te krijgen in het energieverbruik. Maar om nog meer inzicht te krijgen in het energieverbruik heeft Enexis de Ectual ontwikkeld. Want meer inzicht geeft u meer grip op de kosten. De Ectual is een handig apparaat dat u koppelt aan uw slimme meter en aan uw thuisnetwerk (router). De Ectual haalt uw verbruiksgegevens uit de slimme meter en maakt deze, via uw beveiligde thuisnetwerk beschikbaar.

Essent heeft voor de Ectual een app ontwikkeld waarmee u uw energieverbruik op een simpele en heldere manier op uw smart Phone kunt bekijken; de SlimmeMeter Pilot app. Deze is gratis te downloaden voor  iPhones en Android toestellen en is te gebruiken voor zowel Essent klanten als klanten van andere energieleveranciers.Met deze app ziet u wat uw besparende maatregelen voor resultaat hebben en blijven verrassingen op uw jaarnota uit.

Wat biedt de SlimmeMeter Pilot app?

• Inzicht in het actuele verbruik
  • historische verbruik via dag- , week- , maand- en jaargrafieken met

Vergelijking van het energieverbruik met de vorige dag  of vorige week

• Bespaartips om uw energieverbruik te verlagen
  • Toegang tot dit forum waar u vragen kunt stellen, en met andere testers en Essent  in gesprek kunt gaan over de app.

Waarom mee doen aan deze pilot, samen met Essent?

• Als eerste test u innovaties op het gebied van energiebesparing.
  • U krijgt met deze innovaties inzicht in uw verbruik en mogelijkheden tot besparen.
  • Door mee te denken over nieuwe producten, helpt u uzelf en anderen (ontwikkelaars, Essent en al onze klanten).

#2 Huub Paffen

Huub Paffen

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 16 January 2015 - 16:30

Jammer dat ik tijdens overwintering in Spanje vaak geen gebruik kan maken van de app omdat deze niet werkt. Zo kan ik niet zien of de verwarmingsketel werkt en de zaak niet bevriest. Vaak kan ik dagen geen inzicht krijgen inmijn verbruik.

#3 JLDBnl

JLDBnl

Anarchist / verzetter / saboteur / slimme meter weigeraar.

• Leden
  • PipPipPip
  • 35 berichten
  • LocatieOranjebond

Geplaatst 17 January 2015 - 20:42

Een slimme meter is de eerste stap om inzicht te krijgen in het energieverbruik.

Fragante onzin!

Een pen en papier is voldoende om de meterstanden te kunnen opschrijven.

Mijn ferrarismeter saldeert automatisch de opgewekte stroom met de gebruikte stroom en is dus de slimste meter.

Weiger gewoon die slimme meter, of beter stuur Enexis bericht dat ze die slimme meter mogen steken waar de zon niet schijnt!

#4 Ron (Essent)

Ron (Essent)

Erelid

• Moderators
  • 8 berichten

Geplaatst 19 January 2015 - 13:13

Hoi Huub Paffen,

Ik lees dat je zegt dat je slimme meter app niet werkt. Werkt deze niet, omdat je geen geselecteerde pilot klant van Enexis was, en je dus geen Ectual hebt toegestuurd gekregen? Of heb je wel alles ontvangen, correct geinstalleerd, maar werkt de app gewoonweg niet? Ik hoor het nog graag van je.

Groetjes

Ron

#5 Ron (Essent)

Ron (Essent)

Erelid

• Moderators
  • 8 berichten

Geplaatst 19 January 2015 - 13:26

Hoi JLDBnl

Natuurlijk heb je gelijk als je zegt dat je met pen en papier alles kunt noteren. Dat is een mogelijkheid, een keuze. Maar de markt vraagt om digitale uitlezingsmogelijkheden en daar willen wij als Essent natuurlijk graag in voorzien. Vandaar ook dat wij een pilot hebben gestart, waarmee de klanten deze app konden testen en hun bevindingen konden doorgeven aan Essent. Ik begrijp uit jouw reactie te lezen dat jij geen voorstander bent van een slimme meter? Dat vind ik jammer, maar het is jouw mening of gevoel wat je erbij hebt. Gelukkig zijn er veel mensen die er wel gebruik van willen maken, en dan ook graag hun verbruik op deze digitaal wijze willen monitoren, sturen, controlen.

Groetjes

Ron

#6 Huub Paffen

Huub Paffen

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 21 September 2015 - 21:19

Hoi Huub Paffen,

Ik lees dat je zegt dat je slimme meter app niet werkt. Werkt deze niet, omdat je geen geselecteerde pilot klant van Enexis was, en je dus geen Ectual hebt toegestuurd gekregen? Of heb je wel alles ontvangen, correct geinstalleerd, maar werkt de app gewoonweg niet? Ik hoor het nog graag van je.

Groetjes

Ron

Werkt inmiddels weer.

#7 Huub Paffen

Huub Paffen

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 26 February 2016 - 17:09

Nu de pilot gestopt is kan ik de ectual blijven gebruiken?