Spring naar inhoud

Foto

Hoog energieverbruik

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp

#1 Sanne1988

Sanne1988

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 2 berichten

Geplaatst 04 August 2016 - 13:00

Beste,

Wij hebben 10 mnd geleden een nieuw huis gekocht. Eerst woonden we in een appartement, nu in een tussenwoning van 111m2. We zijn een 2persoons huishouden en we werken beiden fulltime.
Vorig jaar hadden we een verbruik van zo'n 1000 Kwh, 4 dagen geleden kregen we onze afrekening van de afgelopen 10 maanden, en deze gaf een verbruik van meer dan 9000 kwh (!). We schrokken ons natuurlijk een hoedje.

Wij terug denken: is er iets nieuws in huis? Onze apperatuur is allemaal meegekomen uit de flat, waaronder diepvries, wasmachine, tv, etc. De keukenapperatuur is van hier, en de cvketel. Verder hebben we niets nieuws aangeschaft, behalve een oven maar die is er pas sinds 3 maanden.

Onze inboedel: koelkast, diepvries, vaatwasser, wasmachine, oven, magnetron, warmwaterboiler 10l, cv ketel, tv.

Bij alle bovenstaande apparaten heb Bij de klantenservice gaven ze aan dat de vorige bewoners op een verbruik zaten tussen de 5 en 6000 kwh per jaar.

#2 Sanne1988

Sanne1988

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 2 berichten

Geplaatst 04 August 2016 - 13:02

Oeps, perongeluk op plaats geklikt.
Ik heb bij alle bovenstaande apparaten een verbruiksmonitor geplaatst, en er is niets vreemds uit gekomen.

Mijn vraag is, wat denken jullie dat er aan de hand is? Ik heb contact gehad met stedin, een ijking van de meter kost on 667 euro, wat ik een absurd bedrag vind! Het gaat namelijk om een oude meter uit 1974.

Graag zou ik jullie mening horen, of nog tips hebben wat ik zou kunnen doen?

#3 Dave (Essent)

Dave (Essent)

Moderator

• Moderators
  • 159 berichten

Geplaatst 17 August 2016 - 15:27

Beste Sanne1988,

Wat ontzettend vervelend! Ik kan mij voorstellen dat je hier graag duidelijkheid over wilt. Als je alles hebt doorgenomen (eventueel met een installateur) en daar komt uit dat de meter niet goed functioneert, dan moet je al gauw gaan denken aan een meterijking.

Groet, Dave

#4 Benedict

Benedict

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 1 berichten

Geplaatst 16 September 2016 - 21:49

Opgelost!

#5 Gerrie Jongeneelen

Gerrie Jongeneelen

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 1 berichten

Geplaatst 12 March 2017 - 17:29

Iemand roept hier 'opgelost!' zonder erbij te melden hoe dan...

Wil iemand aangeven wat er dan is gebeurd?