Spring naar inhoud

Foto

wat een teleurstelling die Nest V3

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp

#1 lmoris

lmoris

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 27 January 2017 - 15:49

Onlangs heb ik, na geïnformeerd te hebben of de Nest thermostaat in combinatie met de verwarmingsketel mogelijk is, een 5-jarig contract inclusief Nest V3 afgesloten bij Essent.

Na installatie door een erkend installatiebedrijf, inclusief de Nefit EMS-OT OpenTherm convertor, begon de ellende.

De nest verwarmd standaard (ook nu na enkele maanden) een hele graad te hoog, begint veel te vroeg met verwarmen zodat de te bereiken temperatuur ruim een half uur van te voren al bereikt is. De thuis/afwezig functie werkt niet. Op mijn telefoon staat dat ik niet thuis ben maar de Nest reageert daar niet op en dus blijft de verwarming aan. (en ik ben dan ook niet in de omgeving van mijn huis)

Al met al zijn mijn stookkosten hoger in plaats van lager en blijft de beloofde besparing uit.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring en/of een oplossing?

#2 jvp

jvp

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 1 berichten

Geplaatst 20 February 2017 - 16:37

Een aantal dingen zijn me opgevallen. De OMS converter van Nefit werkt niet altijd even lekker met de Nest. Ook merk ik, uit de praktijk, dat er vaak een OMS converter geplaatst word, terwijl de Nefit ketel te oud of niet conpetable is. Dit kun je makkelijk zelf nakijken of navragen bij Nefit. Dan de weg-Thuis verhaal. Ik had ook het zelfde idee en heb een vraag aan Nest gesteld. Hun antwoord was als volgd: De Nest maakt gebruik van bewegingsensoren in de Thermostaat, de Nest protect en Camera. Daarbij kan Nest ook gebruik maken van andere zaken welke beschikbaar gesteld kunnen zijn door apparaten die het "werk met Nest" predicaat hebben. Alle telefoons die toegang hebben tot de Thermostaat worden gebruikt om te kijken ofdat iemand aanwezig is. (Geofencining). Het betekend dus dat als er een telefoon thuis is, Nest er vanuit gaat dat er iemand aanwezig is. Ook een huisdier, kan de bewegingsdetectie van de Nest in werking zetten, waardoor Nest denkt dat er iemand thuis is. En het belangrijkste: De nest gaat pas naar afwezig ALS HIJ 2 UUR LANG GEEN BEWEGING HEEFT GEDEDECTEERD. Ik heb aangegeven dat ik 2 uur voor nederlandse begrippen erg lang vind als wachttijd, maar het is niet anders. Ik gebruik daarom IFTTT. Ga ik een gebied uit dan gaat mijn termostaat naar beneden en ga ik een gebied in dan gaat hij omhoog. Dus dat is een optie.

#3 lmoris

lmoris

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 20 February 2017 - 17:46

Een aantal dingen zijn me opgevallen. De OMS converter van Nefit werkt niet altijd even lekker met de Nest. Ook merk ik, uit de praktijk, dat er vaak een OMS converter geplaatst word, terwijl de Nefit ketel te oud of niet conpetable is. Dit kun je makkelijk zelf nakijken of navragen bij Nefit.

Dan de weg-Thuis verhaal. Ik had ook het zelfde idee en heb een vraag aan Nest gesteld. Hun antwoord was als volgd:

De Nest maakt gebruik van bewegingsensoren in de Thermostaat, de Nest protect en Camera. Daarbij kan Nest ook gebruik maken van andere zaken welke beschikbaar gesteld kunnen zijn door apparaten die het "werk met Nest" predicaat hebben.
Alle telefoons die toegang hebben tot de Thermostaat worden gebruikt om te kijken ofdat iemand aanwezig is. (Geofencining).

Het betekend dus dat als er een telefoon thuis is, Nest er vanuit gaat dat er iemand aanwezig is. Ook een huisdier, kan de bewegingsdetectie van de Nest in werking zetten, waardoor Nest denkt dat er iemand thuis is. En het belangrijkste: De nest gaat pas naar afwezig ALS HIJ 2 UUR LANG GEEN BEWEGING HEEFT GEDEDECTEERD.

Ik heb aangegeven dat ik 2 uur voor nederlandse begrippen erg lang vind als wachttijd, maar het is niet anders. Ik gebruik daarom IFTTT. Ga ik een gebied uit dan gaat mijn termostaat naar beneden en ga ik een gebied in dan gaat hij omhoog. Dus dat is een optie.

#4 lmoris

lmoris

Lid

• Leden
  • PipPip
  • 3 berichten

Geplaatst 20 February 2017 - 17:48

... dank voor je reactie jvp. Wat bedoel je met IFTTT?