Spring naar inhoud


Foto

Gas verbruik ineens erg hoog!!


  • Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp

#1 dunn0w

dunn0w

    Lid

  • Leden
  • PipPip
  • 2 berichten

Geplaatst 06 February 2017 - 20:09

Hallo,

 

Ons gas verbruik is enorm gestegen.
We moeten 600 euro bij betalen.
Vorig jaar kregen we 500 euro terug
 

Er is niets nieuws in huis geplaatst wat het gas verbruik zou vermeerderen.


We heb een een tijdje het gas verbruik bij gehouden op de meter.

05262.9954  25-01-2017 
05381.8401  01-02-2017 119 kuub verbruikt in een week. Gemiddeld is gas verbruik 7 kuub per dag dat maal 7 is 49 kuub. Het verbruik is dus meer dan het dubbele!!
05408.4911  05-02-2017 146 

1-2-2017 tot 5-2-2017
Ik heb 4 dagen niet gestookt met de ketel. Alleen de hout kachel aan gehad.
Als je 4 dagen zou gaan koken a 1 uur, de meter doet maximaal 6 kuub per uur krijg je een verbruik van 4x6 = 24 kuub.
Het verbruik is in 4 dagen al 27 kuub. 

Gemiddeld verbruik voor vrijstaande woning is 2200 kuub.
In de slechte situatie zou je zeggen 3000-3250 kuub. (door enkel glas en wonen aan een dijk (in ons geval)
Het verbruik van afgelopen jaar is 4320 kuub bij dit verbruik is het als stoken met de raam open en geen dak op het huis.
 
Overzicht van 2015
x3xqb6wnwjehj.png
Overzicht 2016

rzxa7c1n10w33.png
 
 
Het overzicht hieronder begrijp ik niet helemaal.
Op zowel 1 januari als op 23 januari staat het gas verbruik op 807 kuub.
Op februari is er niets bekend??
Op 1 maart en 1 april staat het gas vebruik op 2043 kuub.
En op 1 november en op 1 december staat het gas verbruik op 3461 kuub.

Waarom zijn deze cijfers gelijk? 

 

h3jvtaonsoucr.png

 

Ergens zit een fout, daarom hebben wij al getest of er een leiding lek is.

We hebben de leidingen onderzocht met lek zoekspray.
Daarna om er zeker van te zijn hebben we de leiding onder druk laten zetten.
De ketel is in orde, en er is geen lek bij het gasfornuis.
 
Wij denken dat de "Slimme meter" niet in orde is...

 



#2 Dave (Essent)

Dave (Essent)

    Moderator

  • Moderators
  • 159 berichten

Geplaatst 08 February 2017 - 16:24

Beste dunn0w,

 

Ik kan me voorstellen dat je graag meer duidelijkheid wilt over je verbruik. Ik wil je vriendelijk verzoeken om ons een e-mail te sturen op webcare@essent.nl met een kopie van je post, je postcode en huisnummer en je telefoonnummer. We nemen dan contact met je op.

 

Groetjes, Dave



#3 dunn0w

dunn0w

    Lid

  • Leden
  • PipPip
  • 2 berichten

Geplaatst 08 February 2017 - 22:23

Thnx voor je bericht.

 

Ik heb gelijk een mail gestuurd, en wacht rustig af.